Släpvagn

BE-bok
2 x 120 min körlektioner
Lån av bil och släp vid uppkörning

OBS! Lektioner utöver startpaketet faktureras!

Körlektion – 1100:-

Körlektion 60 min

BE Bokpaket – 650:-

Körkortsbok och BE-böckerna

Bil & släphyra vid prov – 1500:-

Bil och släphyra vid prov. Godkänt för Trafikverketsprov
Det ingår i paketen

Datatester via Internet – 1000:-

6 månader.

Hyra släpvagn – 2000:-

Totalvikt 1.800 kg, 13 polig kontakt.
Vi kör ut släpvagnen till provplatsen

Släpvagnsutbildning B96, BE

För att få utökad B-behörighet behöver man inte skriva något teoriprov om man redan har B-körkort men det kommer att krävas att föraren genomgår ett särskilt körprov. Man kan dock göra körprovet för utökad B vid samma tillfälle som det vanliga körprovet för B.

I körprovet ingår säkerhetskontroll och körning i trafik. I körprovet ingår även vissa manövreringsmoment, som t.ex. backning med sväng, där rak backning ingår före eller efter svängen.

Körkortstillstånd
För att kunna börja sin körkortsutbildning för behörigheten BE behöver man ett körkortstillstånd. Enklast ansöker man om det på körkortsportalens hemsida. Man behöver även bifoga ett syn intyg, som man enkelt kan få hjälp med från vår Trafikskola.

Utbildning
Umeå-Vännäs Trafikskola kan hjälpa till med såväl det teoretiska som det praktiska när det gäller behörigheten BE.

Ni är varmt välkomna att besöka oss eller kontakta oss via mejl eller på telefon för vidare information kring vilka olika alternativ vi har att erbjuda för just dig.