Personbil

Riskutbildning Del 1 – 1150:-

3 timmar teori på trafikskolan

Riskutbildning Del 2 – 3595:-

Halkbanan i Hörnefors, vi åker gemensamt ner till Hörnefors + lunch ingår i priset!

1 Körlektion 60 min – 890:-

5 st Körlektioner 60 min – 4200:-

10 st Körlektioner 60 min – 8200:-

Bokpaket – 600:-

Köp körkortsboken via oss.

Lån av bil – 1300:-

Lån av bil vid körprov.

Datatester – 1.000:-

Datatester via elevcentralen

B-Körkort

Vi tror på en utbildning där eleven lär för livet och inte bara för stunden och där vi kan dela med oss av vår kunskap och rutin för ett livslångt lärande. Körglädje från grunden helt enkelt.

Avbokning av körlektioner ska ske senast kl.14:00 vardagen före lektion.

Om du blir Akut sjuk maila så fort som möjligt, Ej avbokade körlektioner debiteras. Sent avbokad körlektion debiteras en 60min lektion

Vid varje körlektion kör vi 60 min

Riskutbildning del 1

Vi håller regelbundna kurser där vi under en tretimmars lektion diskuterar riskerna med att köra bil.
  Vi diskuterar bland annat:
    * Alkohol och droger
    * Trötthet
    * Grupptryck
    * Övriga riskfyllda betanden

Riskutbildning del 2

Vi åker till halkbanan i Hörnefors där du kommer att få sitta själv i en bil och prova köra under svåra förhållanden. Det är därför viktigt att du har kommit nog långt i din utbildning så du kan fokusera på riskerna och inte bara på att köra bilen.

———————————————————————————————————————-

Observera att om man angett sin mailadress på elevcentralen kommer fakturorna att skickas till den mailadressen från Billecta. Kolla även skräpposten på din mail.

Handledarutbildningen – 580 kr/deltagare

Handledarutbildning

I Januari 2006 trädde en ny lag i kraft som innebar att alla privata handledare samt elever måste genomgå en tre timmar lång handledarutbildning. Vi på Umeå-Vännäs Trafikskola tror på ett gott samarbete mellan den privata handledaren och oss som trafikskola. Därför presenterar vi en handledarutbildning där vi trafiklärare delar med oss av goda tips och råd till handledaren inför den privata övningskörningen.

Vi vill inte konkurrera med handledaren utan samarbeta för att uppnå en så billig och effektiv körkortsutbildning som bara är möjligt, utan att tumma på kvalitén. En handledarutbildning syftar till att göra handledaren medveten om de vanligaste problemen för en nybörjare bakom ratten och hur dessa problem på lättaste sätt kan avhjälpas.

För att få vara handledare krävs det att:

• Du har fyllt 24 år.
  • Du ska under de senaste 10åren ha haft körkort för fordonet i  minst 5 år. Du får inte ha mist körkortet under de senaste 3 åren på grund  av rattfylleri eller annat grovt brott. Har körkortet varit återkallat under denna tid på grund av tex fortkörning får det inte varit återkallat sammanlagt mer än 3 månader.
  • Körkortet ska vara utfärdat i ett land inom EES.
  • Du ska ha vana och skicklighet att köra den aktuella fordonstypen.

Utbildning:

• För att få övningsköra privat måste såväl handledare som elev genomgå en introduktionsutbildning.
  • Utbildningen sker under en kväll, ca 3 timmar.
  • Handledaren och eleven behöver inte närvara vid samma tillfälle.

Efter utbildning:

• Trafikskolan skickar in intyget om genomförd utbildning.
  • Man måste även själv ansöka om att få vara handledare. Blanketter finns på körkortsportalens hemsida – ”ansökan om handledarskap”.
  • Eleven måste ha ett giltigt körkortstillstånd (lämpan) innan man kan börja övningsköra privat.

Intensivutbildning

Intensivutbildningen riktar sig till dig som vill utbilda dig i ett högre tempo än normalt. Utbildningen ger dock ingen garanti för ett körkort efter intensivutbildningens sista dag och ska heller inte ses som en snabb genväg till ett körkort. Hur långt man kommer under utbildningen är väldigt individuellt och beror till viss del på vilka förkunskaper man har sedan tidigare. Har man inte några förkunskaper innan kursen så får man se det som en kickstart med en bra bra grund för fortsatt utbildning hos oss eller om du övar privat.

Halkbanan planeras in den 3 veckan i din utbildning tillsammans med din lärare. Under den veckan planerar vi även för teoriprov och uppkörning om du är i slutskedet av din utbildning eller fortsatt övningskörning om du väljer att köpa till fler lektioner.

Som ett alternativ har vi en intensivutbildning med en trafiklärarstudent.

Då kör du med vår lärarstudent som gör sin sista del av praktiken på Trafiklärarutbildningen och detta till ett förmånligt pris.

Lektionerna skall utnyttjas under den perioden som praktiken gäller.

intensivpaketet 14495

I Intensivpaketet ingår:

• Datatester (Elevcentralen)
  • Bokpaket (Dras ej av från priset om man har eget)
  • 14st körlektioner á 60min
  • Risk 1
  • Risk 2 (Halkbanan)

Startdatum:

Måndag 10/6   Få platser kvar

Vi anpassar även kursstart efter dina önskemål, kontakta oss för planering och datum.